Παραπλανητικά μηνύματα
Με αφορμή παραπλανητικά μηνύματα αλληλογραφίας που έχουν αποσταλεί προς τους χρήστες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, το τελευταίο χρονικό διάστημα, και τα οποία ζητούν να γνωστοποιήσετε τους κωδικούς πρόσβασης των λογαριασμών σας, επιθυμούμε να σας ενημερώσουμε για τα ακόλουθα:
Εκπαιδευτικά εγχειρίδια για το Ασφαλές Διαδίκτυο
Δείτε και κατεβάστε μέσω του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, με σύνδεση στο λογαριασμό σας, δύο βιβλία για το Ασφαλές Διαδίκτυο, τα οποία απευθύνονται σε παιδιά, εκπαιδευτικούς και γονείς, στο πλαίσιο της συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και της Μονάδας Εφηβικής Υγείας της Β’ Παιδιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών – Μέλους του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, υπό την αιγίδα και την στήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του προγράμματος πλαισίου Safer Internet.
Εγκύκλιος Υπουργείου Παιδείας για θέματα ασφαλούς χρήσης του διαδικτύου
Για τους φορείς στους οποίους θα μπορούν να απευθύνονται παιδιά, έφηβοι, γονείς και εκπαιδευτικοί σχετικά με θέματα ασφαλούς χρήσης του διαδικτύου ενημερώνει με σχετική εγκύκλιο της Διεύθυνσης Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (Σ.Ε.Π.Ε.Δ.) ο Ειδικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Η προστασία των προσωπικών μας δεδομένων
Το νομοθετικό πλαίσιο για τα προσωπικά δεδομένα ορίζονται από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών δεδομένων, η οποία έχει ως αποστολή την προστασία των δικαιωμάτων της προσωπικότητας και της ιδιωτικής ζωής του ατόμου στην Ελλάδα, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 2472/1997, και από την αντίστοιχη Αρχή Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών με τον 3471/2006 (Προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και της ιδιωτικής ζωής στον τομέα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών και τροποποίηση του ν. 2472/1997).
Στοπ στον κυβερνοεκφοβισμό!
Σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα της Ε.Ε. περί Ασφαλούς Διαδικτύου, η ηλεκτρονική παρενόχληση ορίζεται ως οποιοδήποτε είδος επανειλημμένης επιθετικής συμπεριφοράς λεκτικής, ψυχολογικής ή σωματικής – που πραγματοποιείται διαδικτυακά από ένα άτομο ή μια ομάδα ατόμων κατά τρίτων. Η ηλεκτρονική παρενόχληση είναι εσφαλμένη και απαράδεκτη συμπεριφορά. Δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να παραβλέπεται ή να αγνοείται.
Ασφαλής αναζήτηση εικόνων
Οι εικόνες μπορούν να είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο διδασκαλίας. Μπορούν να βοηθήσουν στην κατανόηση δύσκολων εννοιών, να παρέχουν ένα κίνητρο για συζήτηση στην τάξη, ή να προσθέσουν οπτική βοήθεια στην παρουσίαση του καθηγητή ή την εργασία των μαθητών. Το Διαδίκτυο μπορεί να προσφέρει μια θαυμάσια πηγή εικόνων, πολλές από αυτές με δωρεάν δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας, αλλά η εξεύρεση κατάλληλων εικόνων μπορεί μερικές φορές να είναι μια πρόκληση.
Δημιουργία – συντήρηση ασφαλών ιστοσελίδων
Όταν σκέφτεστε τoν σχεδιασμό της ιστοσελίδας του σχολείου σας, λάβετε υπόψη τα παρακάτω:
1. Ποιος έχει τη συνολική ευθύνη για την ιστοσελίδα; Στην ιδανική περίπτωση, θα πρέπει να είναι από τη Διεύθυνση της σχολικής μονάδας, ή σχετικό με Πληροφορική (ή πιστοποιημένο στις ΤΠΕ) μέλος του συλλόγου καθηγητών.
2. Υπάρχουν σαφείς πολιτικές και διαδικασίες έγκρισης για τη δημοσίευση περιεχομένου στο site;
Πολιτική Ορθής Χρήσης στα σχολεία
Τα σχολεία χρειάζεται να επικεντρωθούν με μεγαλύτερη συνέπεια σε μια σειρά σημαντικών ενεργειών. Αυτές περιλαμβάνουν την ανάπτυξη ενός προγράμματος εκπαίδευσης για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο. Το πρόγραμμα πρέπει να αντικατοπτρίζει την ηλικία και το στάδιο ανάπτυξης των μαθητών, παρέχοντάς τους κατάλληλη εκπαίδευση. Επίσης, να επιτρέπει στο σύνολο του προσωπικού του σχολείου να υποστηρίζει τους μαθητές αλλά και να βοηθά τις οικογένειες να διατηρούν τα παιδιά τους ασφαλή στο Διαδίκτυο.
Πνευματική ιδιοκτησία
H ιστοσελίδα αυτόνομα μπορεί να προστατευτεί ως έργο ακόμα και χωρίς να εμπίπτει σε μια από τις αναφερόμενες ενδεικτικές κατηγορίες έργων του σχετικού νόμου 2121/93 περί πνευματικής ιδιοκτησίας; Τι είναι οι άδειες Creative Commons; Τι ισχύει για την εκπαίδευση; Βρείτε απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα στο νέο μας άρθρο.
Αγαπημένε μου Άγιe Β@σίλη...
Για τους γονείς, αυτή η περίοδος του χρόνου, πριν την παραμονή της Πρωτοχρονιάς και της έλευσης του Αη Βασίλη με τα δώρα του, είναι σαν να περπατάνε σε "ναρκοπέδιο", με όλες αυτές τις διαφημίσεις, τις διακοσμήσεις και τις μουσικές, που όλως περιέργως στοχεύουν στο πως να ενθουσιάσουν τα παιδιά. Κάθε χρόνο, ανεξαιρέτως, τα παιδιά εναγωνίως ζητούν από τον Άγιο Βασίλη τα πιο cool - "πρέπει να έχω" - παιχνίδια και φυσικά μετακυλύουν αυτό το "άγχος" στους γονείς. Καθώς σχεδόν κανένας γονιός δεν επιθυμεί να "χαλάσει το χατίρι" των παιδιών του, λίγο πολύ, όλοι τελικά ενδίδουμε στα γιορτινά τους "θέλω". Ειδικά όμως αν πρόκειται για βίντεο παιχνίδια, πώς διασφαλίζονται οι γονείς από τα ακατάλληλα παιχνίδια για τους ανήλικους gamers;