Η αβάσταχτη ελαφρότητα του … Facebook
Τι είδους πληροφορίες λαμβάνουν στο δημοφιλέστατο μέσο κοινωνικής δικτύωσης και πώς τις χρησιμοποιούν; Ποιες είναι οι ρυθμίσεις απορρήτου που θα σας βοηθήσουν να ελέγξετε τις πληροφορίες σας; Πώς κοινοποιούνται οι πληροφορίες σας σε παιχνίδια, εφαρμογές και ιστοτόπους που εσείς και οι φίλοι σας χρησιμοποιείτε εκτός Facebook;
Δημογραφικά στοιχεία Facebook για την Ελλάδα (infographic)
Τα επίσημα στατιστικά στοιχεία για το πασίγνωστο μέσο κοινωνικής δικτύωσης μας δείχνουν ότι η διείσδυση του Facebook στην Ελλάδα είναι 34,41% σε σύγκριση με τον πληθυσμό της χώρας και 74,43% σε σχέση με τον αριθμό των χρηστών του Διαδικτύου. Ο συνολικός αριθμός των χρηστών FB στην Ελλάδα φθάνει τους 3.699.520 και αυξήθηκε κατά 199.220 χρήστες τους τελευταίους 6 μήνες, γεγονός που καθιστά τη χώρα μας 42η στην κατάταξη όλων των στατιστικών στοιχείων στο Facebook παγκοσμίως.
1η έκθεση για την εφαρμογή της οδηγίας για τις υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε σήμερα μια έκθεση σχετικά με την εφαρμογή της οδηγίας για τις υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων. Η οδηγία παρέχει τη δυνατότητα ελεύθερης κυκλοφορίας οπτικοακουστικού περιεχομένου και ανταποκρίνεται σε σημαντικούς στόχους δημόσιας πολιτικής, όπως η απαγόρευση της υποκίνησης σε μίσος, η προστασία των ανηλίκων από βλαβερό περιεχόμενο και η προώθηση ευρωπαϊκών οπτικοακουστικών έργων.
Νέα στρατηγική για ασφαλέστερη χρήση του διαδικτύου και καλύτερο διαδικτυακό περιεχόμενο για παιδιά και εφήβους
Η Επιτροπή έχει καταρτίσει ένα σχέδιο ώστε τα παιδιά να αποκτήσουν τις ψηφιακές δεξιότητες και τα εργαλεία που χρειάζονται για να επωφεληθούν πλήρως και με ασφάλεια από τον ψηφιακό κόσμο. Το διαδίκτυο δεν έχει σχεδιαστεί έχοντας υπόψη τα παιδιά, πάντως σήμερα το 75% των παιδιών το χρησιμοποιούν – το ένα τρίτο από αυτά μέσω κινητού τηλεφώνου. Η νέα στρατηγική συνίσταται στη δημιουργία της αγοράς για διαδραστικό, δημιουργικό και εκπαιδευτικό περιεχόμενο, στο πλαίσιο εταιρικής σχέσης μεταξύ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των κρατών μελών, των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας, των κατασκευαστών συσκευών κινητής τηλεφωνίας και των παρόχων υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης.
Ψηφιακά Δικαιώματα, Πληροφοριακό Σύνταγμα και νομοθεσία
Η Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠ) επεκτείνει και εκδημοκρατίζει τη δημόσια σφαίρα. Το διαδίκτυο, που αποτελεί βασικό πυλώνα της, συμβάλλει στη συγκρότηση ενός νεοπαγούς δημοσίου χώρου διαδραστικής επικοινωνίας σε συνθήκες ισότητας και ελευθερίας. Το δίκαιο διεισδύει στην ΚτΠ για να περιφρουρήσει καθώς και να μετουσιώσει τέτοιες ακριβώς δυνατότητες και προοπτικές. Στα πλαίσια αυτά η προστασία και διεύρυνση των ψηφιακών δικαιωμάτων αποτελεί κεντρικό δικαιοπολιτικό στόχο κάθε πολιτικής ή νομοθετικής παρέμβασης για τη διακυβέρνηση ή/και τη ρύθμιση της ΚτΠ.
Η προσωπική μας εικόνα, οι ΤΠΕ και η νομοθεσία
Η εικόνα μας αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της προσωπικότητάς μας. Η αποτύπωση, αποθήκευση, επεξεργασία, δημόσια προβολή και αναπαραγωγή αυτής χωρίς τη συναίνεσή μας ενδέχεται να συνιστά προσβολή απαγορευμένη από τον νόμο. Ιδιαίτερα με τη διάδοση των σύγχρονων τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών οι δυνατότητες προσβολής της προσωπικότητας μέσω χρήσης της εικόνας προσώπου αυξάνονται δραματικά. Ενδεικτικές περιπτώσεις τέτοιων προσβολών μπορεί να είναι:
ACTA: Όλα όσα θέλετε να γνωρίζετε
Προς την κρίσιμη για το μέλλον της ψηφοφορία στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αρχίζει πια να πλησιάζει η ACTA, η διεθνής συμφωνία για την καταπολέμηση των πλαστών προϊόντων και της διαδικτυακής πειρατείας που έχουν ήδη υπογράψει 30 χώρες όμως δεν μπορεί να τεθεί σε ισχύ χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των ευρωβουλευτών. Τι είναι όμως ακριβώς η ACTA, γιατί προκαλεί τόσο έντονες αντιδράσεις και πώς θα καταλήξει στην όποια απόφασή του το Κοινοβούλιο;
Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια Δικτύων και Πληροφοριών (ENISA) ενισχύεται
Ο οργανισμός ENISA δημιουργήθηκε το 2004 με αρχικώς προβλεπόμενη διάρκεια λειτουργίας τα πέντε έτη (η τρέχουσα εντολή του λήγει το Σεπτέμβριο 2013). Η νέα πρόταση επεκτείνει και ενισχύει την εντολή του Οργανισμού, ώστε να μπορέσει να βοηθήσει την ΕΕ, τα κράτη μέλη και τους ιδιωτικούς φορείς να αναπτύξουν τις ικανότητές τους και την ετοιμότητα τους για την πρόληψη, ανίχνευση και αντιμετώπιση των προβλημάτων ασφαλείας στα δίκτυα.
Δικαιώματα διανοητικής ιδιοκτησίας
Η παραποίηση/απομίμηση και η πειρατεία αποτελούν όλο και μεγαλύτερη απειλή για την οικονομία. Μεταξύ 2005 και 2010, ο αριθμός των καταγεγραμμένων περιπτώσεων εντοπισμού στα σύνορα της ΕΕ προϊόντων για τα οποία υπήρχαν υποψίες ότι παραβιάζουν δικαιώματα διανοητικής ιδιοκτησίας (ΔΔΙ) αυξήθηκε από 26.704 σε πάνω από 80.000. Εν τω μεταξύ, ο κλάδος της δημιουργίας υπολογίζει ότι η πειρατεία έχει κοστίσει στην ευρωπαϊκή βιομηχανία μουσικής, κινηματογράφου, τηλεόρασης και λογισμικού 10 δισεκατομμύρια ευρώ και περισσότερες από 185.000 θέσεις εργασίας, το 2008 και μόνον.
Προστασία Προσωπικών Δεδομένων και νομοθεσία
Προσωπικά δεδομένα είναι όλες οι πληροφορίες που αναφέρονται σε ένα άτομο και μπορούν άμεσα ή έμμεσα να οδηγήσουν στην αναγνώρισή του. Για παράδειγμα, το όνομά μας, η διεύθυνσή μας, ο αριθμός του κινητού τηλεφώνου μας, το σχολείο στο οποίο πηγαίνουμε, τα μέρη όπου έχουμε ταξιδέψει, οι προτιμήσεις μας (π.χ. κατά τις αγορές μας σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα), το προφίλ μας στο Facebook (και κάθε σχετική με αυτό πληροφορία, όπως διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και κωδικός πρόσβασης), οι φωτογραφίες μας ή βίντεο με τους φίλους μας, είναι κάποια μόνο ενδεικτικά παραδείγματα αναφορικά με το τι θεωρείται προσωπικό δεδομένο στην καθημερινή μας ζωή.