Teachers (13)
Το σύστημα σήμανσης PEGI επεκτείνει την λειτουργία του και στις εφαρμογές (apps)
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΤο Πανευρωπαϊκό Σύστημα Πληροφόρησης για τα Ηλεκτρονικά Παιχνίδια PEGI (Pan-European Game Information) επεκτείνει πλέον τη λειτουργία του και στον χαρακτηρισμό εφαρμογών (apps), όπως ανακοίνωσε το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου.
To «PEGI for Apps», όπως θα αποκαλείται, σχεδιάστηκε ώστε να δώσει ηλικιακούς χαρακτηρισμούς σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες, από όπου μπορούν να «κατεβούν» και να χρησιμοποιηθούν, μικρές σε έκταση, εφαρμογές («software applications»), που δεν είναι μόνο παιχνίδια.
Δημογραφικά στοιχεία Facebook για την Ελλάδα (infographic)
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΤα επίσημα στατιστικά στοιχεία για το πασίγνωστο μέσο κοινωνικής δικτύωσης μας δείχνουν ότι η διείσδυση του Facebook στην Ελλάδα είναι 34,41% σε σύγκριση με τον πληθυσμό της χώρας και 74,43% σε σχέση με τον αριθμό των χρηστών του Διαδικτύου. Ο συνολικός αριθμός των χρηστών FB στην Ελλάδα φθάνει τους 3.699.520 και αυξήθηκε κατά 199.220 χρήστες τους τελευταίους 6 μήνες, γεγονός που καθιστά τη χώρα μας 42η στην κατάταξη όλων των στατιστικών στοιχείων στο Facebook παγκοσμίως.
Νέα στρατηγική για ασφαλέστερη χρήση του διαδικτύου και καλύτερο διαδικτυακό περιεχόμενο για παιδιά και εφήβους
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΗ Επιτροπή έχει καταρτίσει ένα σχέδιο ώστε τα παιδιά να αποκτήσουν τις ψηφιακές δεξιότητες και τα εργαλεία που χρειάζονται για να επωφεληθούν πλήρως και με ασφάλεια από τον ψηφιακό κόσμο. Το διαδίκτυο δεν έχει σχεδιαστεί έχοντας υπόψη τα παιδιά, πάντως σήμερα το 75% των παιδιών το χρησιμοποιούν – το ένα τρίτο από αυτά μέσω κινητού τηλεφώνου. Η νέα στρατηγική συνίσταται στη δημιουργία της αγοράς για διαδραστικό, δημιουργικό και εκπαιδευτικό περιεχόμενο, στο πλαίσιο εταιρικής σχέσης μεταξύ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των κρατών μελών, των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας, των κατασκευαστών συσκευών κινητής τηλεφωνίας και των παρόχων υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης.
Ψηφιακά Δικαιώματα, Πληροφοριακό Σύνταγμα και νομοθεσία
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΗ Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠ) επεκτείνει και εκδημοκρατίζει τη δημόσια σφαίρα. Το διαδίκτυο, που αποτελεί βασικό πυλώνα της, συμβάλλει στη συγκρότηση ενός νεοπαγούς δημοσίου χώρου διαδραστικής επικοινωνίας σε συνθήκες ισότητας και ελευθερίας. Το δίκαιο διεισδύει στην ΚτΠ για να περιφρουρήσει καθώς και να μετουσιώσει τέτοιες ακριβώς δυνατότητες και προοπτικές. Στα πλαίσια αυτά η προστασία και διεύρυνση των ψηφιακών δικαιωμάτων αποτελεί κεντρικό δικαιοπολιτικό στόχο κάθε πολιτικής ή νομοθετικής παρέμβασης για τη διακυβέρνηση ή/και τη ρύθμιση της ΚτΠ.
Η προσωπική μας εικόνα, οι ΤΠΕ και η νομοθεσία
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΗ εικόνα μας αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της προσωπικότητάς μας. Η αποτύπωση, αποθήκευση, επεξεργασία, δημόσια προβολή και αναπαραγωγή αυτής χωρίς τη συναίνεσή μας ενδέχεται να συνιστά προσβολή απαγορευμένη από τον νόμο. Ιδιαίτερα με τη διάδοση των σύγχρονων τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών οι δυνατότητες προσβολής της προσωπικότητας μέσω χρήσης της εικόνας προσώπου αυξάνονται δραματικά. Ενδεικτικές περιπτώσεις τέτοιων προσβολών μπορεί να είναι:
Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια Δικτύων και Πληροφοριών (ENISA) ενισχύεται
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΟ οργανισμός ENISA δημιουργήθηκε το 2004 με αρχικώς προβλεπόμενη διάρκεια λειτουργίας τα πέντε έτη (η τρέχουσα εντολή του λήγει το Σεπτέμβριο 2013). Η νέα πρόταση επεκτείνει και ενισχύει την εντολή του Οργανισμού, ώστε να μπορέσει να βοηθήσει την ΕΕ, τα κράτη μέλη και τους ιδιωτικούς φορείς να αναπτύξουν τις ικανότητές τους και την ετοιμότητα τους για την πρόληψη, ανίχνευση και αντιμετώπιση των προβλημάτων ασφαλείας στα δίκτυα.
Προσβολή του δικαιώµατος της προσωπικότητας µέσω ∆ιαδικτύου και νομοθεσία
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΠρόσωπο που υφίσταται προσβολή του δικαιώµατος της προσωπικότητας µέσω ∆ιαδικτύου µπορεί να προσφεύγει στα δικαστήρια του κράτους µέλους διαµονής του ζητώντας την αποζηµίωση για το σύνολο της ζηµίας που υπέστη. Ωστόσο, ο διαχειριστής ιστοσελίδας που εµπίπτει στην οδηγία για το ηλεκτρονικό εµπόριο δεν µπορεί να υπόκειται, εντός του εν λόγω κράτους µέλους, σε αυστηρότερες απαιτήσεις από εκείνες που προβλέπει το δίκαιο του κράτους µέλους εγκαταστάσεώς του.
Τα κοινωνικά δίκτυα μπορούν να πράξουν περισσότερα για να προστατεύεται η ιδιωτική ζωή των ανηλίκων
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΜόνο δύο στους εννέα ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης (οι Habbo Hotel και Xbox Live) διαθέτουν προεπιλεγμένες ρυθμίσεις με τις οποίες οι προσωπικές φυσιογνωμίες των ανηλίκων καθίστανται προσβάσιμες μόνο από τα άτομα που περιλαμβάνονται στον εγκεκριμένο κατάλογο επαφών τους, σύμφωνα με ένα νέο κύκλο δοκιμών που εκτελέστηκαν για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Έκθεση από την Αγγλία για τον κυβερνοεκφοβισμό
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΟ κυβερνοεκφοβισμός (ή «cyberbullying») των παιδιών και των νέων είναι καλά τεκμηριωμένος στον τομέα της έρευνας και τα μέσα ενημέρωσης, με πληθώρα συμβουλών και υποστήριξης για τα θέματα αυτά. Αν και υπάρχουν ακόμη πολλά που πρέπει να γίνουν γύρω από την ευαισθητοποίηση και την εκπαίδευση των επιπτώσεων του φαινομένου για τους νέους, ένα κατά πολύ λιγότερο κατανοητό φαινόμενο είναι ο κυβερνοεκφοβισμός
Εγκύκλιος Υπουργείου Παιδείας Ενημέρωση μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε θέματα προστασίας προσωπικών δεδομένων
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΜε αφορμή την Ημέρα Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων στις 28 Ιανουαρίου 2011, η Αρχή Προστασίας Δεδομένων δημιούργησε ένα νέο διαδικτυακό κόμβο για την ενημέρωση των μαθητών σχετικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων και της ιδιωτικότητας στο διαδίκτυο. Μέρος αυτής της ενημέρωσης αποτελεί και εκπαιδευτικό υλικό που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους καθηγητές για συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων στην τάξη.
Περισσότερα...
Εγκύκλιος Υπουργείου Παιδείας για θέματα ασφαλούς χρήσης του διαδικτύου
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΓια τους φορείς στους οποίους θα μπορούν να απευθύνονται παιδιά, έφηβοι, γονείς και εκπαιδευτικοί σχετικά με θέματα ασφαλούς χρήσης του διαδικτύου ενημερώνει με σχετική εγκύκλιο της Διεύθυνσης Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (Σ.Ε.Π.Ε.Δ.) ο Ειδικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα της Ε.Ε. περί Ασφαλούς Διαδικτύου, η ηλεκτρονική παρενόχληση ορίζεται ως οποιοδήποτε είδος επανειλημμένης επιθετικής συμπεριφοράς λεκτικής, ψυχολογικής ή σωματικής – που πραγματοποιείται διαδικτυακά από ένα άτομο ή μια ομάδα ατόμων κατά τρίτων. Η ηλεκτρονική παρενόχληση είναι εσφαλμένη και απαράδεκτη συμπεριφορά. Δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να παραβλέπεται ή να αγνοείται.
Οι περισσότεροι μαθητές είναι εξοικειωμένοι και συνάμα ενεργοί χρήστες της κινητής τηλεφωνίας. Αν και το κινητό διευκολύνει το διαμοιρασμό και την ανταλλαγή πληροφοριών, μπορεί να αποτελέσει ένα κακόβουλο εργαλείο, εφόσον δεν χρησιμοποιηθεί σωστά. Αυτό σημαίνει ότι οι μαθητές χρησιμοποιούν τα έξυπνα κινητά τους (ή και «κουτά» ενίοτε) για να μοιράζονται πράγματα που ποτέ δεν θα έκαναν υπό κανονικές συνθήκες: από ακατάλληλα σχόλια ως το sexting, τα οποία όλα αυτά μαζί συνιστούν ένα επικίνδυνο ναρκοπέδιο. Κατά συνέπεια, ποιος είναι ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην τήρηση της ασφάλειας των μαθητών του στο διαδίκτυο;