Teachers (61)
Τετάρτη, 29 Αυγούστου 2012 20:45
Ανεπίκλητη αλληλογραφία (spam) και νομοθεσία
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΗ άμεση διαφήμιση δίχως τη συγκατάθεσή μας είναι ένα φαινόμενο, το οποίο μέσω των σύγχρονων δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών έχει πάρει τεράστιες διαστάσεις. Στο πλαίσιο αυτό ευδοκιμεί παγκοσμίως μία ολόκληρη αγορά παροχής υπηρεσιών συλλογής προσωπικών δεδομένων και άμεσης διαφήμισης. Μολονότι στις σύγχρονες κοινωνίες της κατανάλωσης η άμεση διαφήμιση ανταποκρίνεται σε υπάρχουσες καταναλωτικές ανάγκες, αποβαίνει ωστόσο ιδιαιτέρως ενοχλητική στις περιπτώσεις που είναι ανεπίκλητη (spam), ενώ επιβαρύνει σημαντικά τη λειτουργία του διαδικτύου. Γι’ αυτούς τους λόγους η ισχύουσα νομοθεσία προβλέπει μία σειρά από δικαιώματα και μέσα προστασίας από μη ζητηθείσες ηλεκτρονικές επικοινωνίες.
Κατηγορία
Teachers
Τετάρτη, 29 Αυγούστου 2012 20:43
Παιδική πορνογραφία και νομοθεσία
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΜε αφορμή τη μεγάλη επιχείρηση, η οποία πραγματοποιήθηκε τον τελευταίο μήνα (25-6 έως 26-7/2012), από στελέχη του Σώματος Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, για την αντιμετώπιση του φαινομένου της κατοχής και διακίνησης ψηφιακού υλικού παιδικής πορνογραφίας, παραθέτουμε σχετικά την ισχύουσα νομοθεσία στη χώρα μας.
Κατηγορία
Teachers
Τετάρτη, 29 Αυγούστου 2012 20:07
Το σύστημα σήμανσης PEGI επεκτείνει την λειτουργία του και στις εφαρμογές (apps)
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΤο Πανευρωπαϊκό Σύστημα Πληροφόρησης για τα Ηλεκτρονικά Παιχνίδια PEGI (Pan-European Game Information) επεκτείνει πλέον τη λειτουργία του και στον χαρακτηρισμό εφαρμογών (apps), όπως ανακοίνωσε το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου.
To «PEGI for Apps», όπως θα αποκαλείται, σχεδιάστηκε ώστε να δώσει ηλικιακούς χαρακτηρισμούς σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες, από όπου μπορούν να «κατεβούν» και να χρησιμοποιηθούν, μικρές σε έκταση, εφαρμογές («software applications»), που δεν είναι μόνο παιχνίδια.
Κατηγορία
Teachers
Τετάρτη, 29 Αυγούστου 2012 19:54
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο και LAMS
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΔύο από τις μεγαλύτερες (σε αριθμό μελών) καθώς και σε επίπεδο ενδιαφέροντος κοινότητες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, LAMS & Internet Safety συνεργάστηκαν και παρήγαγαν από κοινού μία ενότητα περί ιδιωτικότητας. Με αφορμή τα πρόσφατα κρούσματα με τους κωδικούς στις Πανελλαδικές εξετάσεις, δημιουργήθηκε το συγκεκριμένο μάθημα, εστιάζοντας στο ζήτημα της ιδιωτικότητας στο Διαδίκτυο και της γενικότερης προστασίας των δεδομένων μας. Ελπίζουμε να σας αρέσει το θέμα και να το αναπαράγετε με οποιονδήποτε τρόπο:
Κατηγορία
Teachers
Τρίτη, 28 Αυγούστου 2012 23:05
Sexting: το φαινόμενο, πρόληψη και προτάσεις σε επίπεδο σχολείου
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοH ραγδαία ανάπτυξη των ψηφιακών τεχνολογιών φέρνει συχνά αντιμέτωπους τους εκπαιδευτικούς με νέα, σύνθετα, ηθικά διλήμματα αναφορικά με ζητήματα ιδιωτικότητας, ασφάλειας και δικαιωμάτων των μαθητών. Την κατάσταση, συχνά, επιβαρύνουν και ελλείψεις σε επίπεδο καθοδήγησης και θεσμικής κατοχύρωσης από την πλευρά της πολιτείας (νομοθεσία), την πλευρά της εκπαίδευσης (εγκύκλιοι) και από την πλευρά της μικρο-διοίκησης (εσωτερικός κανονισμός σχολείου).
Κατηγορία
Teachers
Τρίτη, 28 Αυγούστου 2012 22:59
Ηλεκτρονικό εμπόριο: η εξωδικαστική επίλυση διαφορών λύνει τα χέρια
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοTο ηλεκτρονικό εμπόριο παραμένει για πολλούς εμπειρία που προτιμούν να αποφύγουν, παρά τα προφανή πλεονεκτήματά του. Ο φόβος εμπλοκής σε δικαστικές περιπέτειες παραμένει βασικός λόγος για την επιφυλακτικότητα καταναλωτών όσο και εμπόρων. Μια ουσιαστική διέξοδο προσφέρει η δυνατότητα εξωδικαστικού και δη ηλεκτρονικού συμβιβασμού που ελαχιστοποιεί κόστος και ταλαιπωρία, λύση που επεξεργάζεται η επιτροπή Εσωτερικής Αγοράς του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (ΕΚ).
Κατηγορία
Teachers
Τρίτη, 28 Αυγούστου 2012 00:04
H προστασία των ανηλίκων στον ψηφιακό κόσμο
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΗ παρούσα έκθεση βασίζεται στις απαντήσεις που έδωσαν τα κράτη μέλη στην έρευνα που διεξήχθη δυνάμει του άρθρου 6 της σύστασης 2006/956/ΕΚ και παρουσιάζει μια επισκόπηση του θέματος που μέσα σε λίγα χρόνια έχει επιφέρει βαθιές αλλαγές στη ζωή των ανηλίκων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Κατηγορία
Teachers
Παρασκευή, 24 Αυγούστου 2012 14:43
Να συνδέεται κανείς ή να μη συνδέεται;
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΤο ερώτημα αυτό πραγματεύεται έκθεση του οργανισμού ENISA για την κυβερνοασφάλεια σχετικά με τις μελλοντικές επιπτώσεις του «Life-Logging» και των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, καθώς και τις επιπτώσεις στο απόρρητο, την οικονομία, την κοινωνία και την ψυχολογία των ανθρώπων.
Κατηγορία
Teachers
Παρασκευή, 24 Αυγούστου 2012 14:35
Η αβάσταχτη ελαφρότητα του … Facebook
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΤι είδους πληροφορίες λαμβάνουν στο δημοφιλέστατο μέσο κοινωνικής δικτύωσης και πώς τις χρησιμοποιούν; Ποιες είναι οι ρυθμίσεις απορρήτου που θα σας βοηθήσουν να ελέγξετε τις πληροφορίες σας; Πώς κοινοποιούνται οι πληροφορίες σας σε παιχνίδια, εφαρμογές και ιστοτόπους που εσείς και οι φίλοι σας χρησιμοποιείτε εκτός Facebook;
Κατηγορία
Teachers
Παρασκευή, 24 Αυγούστου 2012 14:17
Δημογραφικά στοιχεία Facebook για την Ελλάδα (infographic)
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΤα επίσημα στατιστικά στοιχεία για το πασίγνωστο μέσο κοινωνικής δικτύωσης μας δείχνουν ότι η διείσδυση του Facebook στην Ελλάδα είναι 34,41% σε σύγκριση με τον πληθυσμό της χώρας και 74,43% σε σχέση με τον αριθμό των χρηστών του Διαδικτύου. Ο συνολικός αριθμός των χρηστών FB στην Ελλάδα φθάνει τους 3.699.520 και αυξήθηκε κατά 199.220 χρήστες τους τελευταίους 6 μήνες, γεγονός που καθιστά τη χώρα μας 42η στην κατάταξη όλων των στατιστικών στοιχείων στο Facebook παγκοσμίως.
Κατηγορία
Teachers
Περισσότερα...
Παρασκευή, 24 Αυγούστου 2012 14:12
1η έκθεση για την εφαρμογή της οδηγίας για τις υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΗ Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε σήμερα μια έκθεση σχετικά με την εφαρμογή της οδηγίας για τις υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων. Η οδηγία παρέχει τη δυνατότητα ελεύθερης κυκλοφορίας οπτικοακουστικού περιεχομένου και ανταποκρίνεται σε σημαντικούς στόχους δημόσιας πολιτικής, όπως η απαγόρευση της υποκίνησης σε μίσος, η προστασία των ανηλίκων από βλαβερό περιεχόμενο και η προώθηση ευρωπαϊκών οπτικοακουστικών έργων.
Κατηγορία
Teachers
Παρασκευή, 24 Αυγούστου 2012 13:56
Νέα στρατηγική για ασφαλέστερη χρήση του διαδικτύου και καλύτερο διαδικτυακό περιεχόμενο για παιδιά και εφήβους
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΗ Επιτροπή έχει καταρτίσει ένα σχέδιο ώστε τα παιδιά να αποκτήσουν τις ψηφιακές δεξιότητες και τα εργαλεία που χρειάζονται για να επωφεληθούν πλήρως και με ασφάλεια από τον ψηφιακό κόσμο. Το διαδίκτυο δεν έχει σχεδιαστεί έχοντας υπόψη τα παιδιά, πάντως σήμερα το 75% των παιδιών το χρησιμοποιούν – το ένα τρίτο από αυτά μέσω κινητού τηλεφώνου. Η νέα στρατηγική συνίσταται στη δημιουργία της αγοράς για διαδραστικό, δημιουργικό και εκπαιδευτικό περιεχόμενο, στο πλαίσιο εταιρικής σχέσης μεταξύ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των κρατών μελών, των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας, των κατασκευαστών συσκευών κινητής τηλεφωνίας και των παρόχων υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης.
Κατηγορία
Teachers
Πέμπτη, 23 Αυγούστου 2012 14:16
Ψηφιακά Δικαιώματα, Πληροφοριακό Σύνταγμα και νομοθεσία
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΗ Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠ) επεκτείνει και εκδημοκρατίζει τη δημόσια σφαίρα. Το διαδίκτυο, που αποτελεί βασικό πυλώνα της, συμβάλλει στη συγκρότηση ενός νεοπαγούς δημοσίου χώρου διαδραστικής επικοινωνίας σε συνθήκες ισότητας και ελευθερίας. Το δίκαιο διεισδύει στην ΚτΠ για να περιφρουρήσει καθώς και να μετουσιώσει τέτοιες ακριβώς δυνατότητες και προοπτικές. Στα πλαίσια αυτά η προστασία και διεύρυνση των ψηφιακών δικαιωμάτων αποτελεί κεντρικό δικαιοπολιτικό στόχο κάθε πολιτικής ή νομοθετικής παρέμβασης για τη διακυβέρνηση ή/και τη ρύθμιση της ΚτΠ.
Κατηγορία
Teachers
Πέμπτη, 23 Αυγούστου 2012 14:09
Η προσωπική μας εικόνα, οι ΤΠΕ και η νομοθεσία
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΗ εικόνα μας αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της προσωπικότητάς μας. Η αποτύπωση, αποθήκευση, επεξεργασία, δημόσια προβολή και αναπαραγωγή αυτής χωρίς τη συναίνεσή μας ενδέχεται να συνιστά προσβολή απαγορευμένη από τον νόμο. Ιδιαίτερα με τη διάδοση των σύγχρονων τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών οι δυνατότητες προσβολής της προσωπικότητας μέσω χρήσης της εικόνας προσώπου αυξάνονται δραματικά. Ενδεικτικές περιπτώσεις τέτοιων προσβολών μπορεί να είναι:
Κατηγορία
Teachers